לקביעת פגישת ייעוץ חינם

    כל מה שצריך לדעת על פתיחת תיקים לעסק חדש

    פתיחת תיק לעסק – הקמת עסק חדש היא תמיד מאורע מרגש מאוד שטמונות בו תקוות רבות ואפילו חלומות – וגם מסלול בירוקרטי שצריך לצלוח אותו כדי להפעיל את העסק באופן חוקי.

    פתיחת תיק לעסק – תחנה ראשונה – מס ערך מוסף

    השלב הראשון הוא פתיחת תיק במס ערך מוסף, ולשם כך עליכם להחליט באיזה מתכונת יפעל העסק שלכם כשהאפשרויות הן עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע”מ.

    ההבחנה בין עוסק פטור לעוסק מורשה היא בעיקר על סמך המחזור הצפוי – אם היקף העסקאות בשנה צפוי להיות 99,000 ש”ח ומעלה (הסכום מעודכן ל-2016), עליכם להירשם כעוסקים מורשים, ואם הוא נמוך יותר תוכלו לפעול כעוסקים פטורים (שאינם גובים מע”מ מלקוחותיהם וגם לא יכולים לקזז מס זה מההוצאות שלהם, אולם בכל זאת נדרשים לדווח לרשויות מע”מ אחת לשנה).

    מעמד של חברה בע”מ מעניק הגנה במקרים מסוימים. כדאי להתייעץ עם רואה חשבון בעל ניסיון בתחום ספציפי זה על-מנת לדעת האם אופציה זו רלוונטית עבורכם והאם היא כדאית.

    תחנה שנייה – מס הכנסה

    התחנה השנייה היא משרדי מס הכנסה שמטפלים באזור הגיאוגרפי שבו אתם פועלים.

    מרגע פתיחת התיק במס הכנסה, תוכלו לקבל תשלום עבור מוצרים או שירותים, וחשוב מאוד לבצע רישום מסודר של כל אותם תקבולים – בין אם באופן ממוחשב ובין אם בספר קבלות/חשבוניות ידני.

    כדאי לזכור שאי רישום הכנסה מסוימת, גם אם מזערית וגם אם הדבר נעשה בתום לב, מהווה עבירה וממש לא כדאי לנהל מערכת יחסים עכורה עם רשויות המס, כך שאם אתם לא מצליחים לבצע רישום מסודר ומדויק בכוחות עצמכם, מומלץ להיעזר בשירותיו של רואה חשבון בצפון שינהל זאת באופן מקצועי, ידווח בזמן (אחת לחודש או חודשיים, כפי שנקבע עבורכם) על ההכנסות ויסייע לכם לשלם מקדמות באם אתם נדרשים לעשות זאת.

    תחנה שלישית – ביטוח לאומי

    תחנת החובה השלישית היא ביטוח לאומי, שמקבל את כל המידע הדרוש לו ממס הכנסה ובהתאם קובע את דמי הביטוח הלאומי שתשלמו מידי חודש.

    לפגישת ייעוץ ראשוני חינם

    השאירו פרטים ונחזור אליך בהקדם

      חברה לעיצוב ובניית אתרים חברה לעיצוב ובניית אתרים
      כל הזכויות שמורות